Tip os

Det sker Herning

Det Sker Herning

Det Sker Herning er et magasin, som Herning Kommune – i samarbejde med Herning Folkeblad – før i tiden udgav seks gange om året. Magasinet har dog fået et nyt ansigt og indholdet er blevet moderniseret, samtidig med at det nu bliver udgivet fire gange om året i stedet for seks.

Magasinet er været tilgængeligt i mange år, men der bliver nu fokuseret på et andet layout og en anden stil.

Det er stadig Herning Kommune og Herning Folkeblad der sammen udgiver Det Sker Herning, men de har denne gang valgt at alliere sig med reklamebureauet Konceptas, der bidrager med magasinets grafiske udseende. Herning Folkeblad står stadig for teksterne i magasinet.

I bladet kan man finde en lang liste af fremtidige kulturtilbud i Herning om omegn, der strækker sig flere måneder frem, samt interviews med de kunstnere der i den kommende tid vil gæste byen.

En nye udgave af Det Sker Herning

I den første udgave af det nye magasin vil Tina Dickow – der snakker om hvordan det er at kaste sig ud i livet – være at finde på forsiden.

Det Sker Herning har også snakket med Hernings egen sangerinde Lisbeth Kjærulff, om hvilken rolle Herning har haft for hendes karriere. Lisbeth Kjærulff vender desuden tilbage til Herning i april, hvor hun skal være med i kongrescentrets opsætning af My Fair Lady.

Sidst men ikke mindst kommer Det Sker Herning selvfølgelig til at tale om 100-årsjubilæet som købstad. 50 dage før og 50 dage efter d. 1. april – den egentlige jubilæumsdato – vil der være gang i byen i form af arrangementer og events, noget som magasinet vil se nærmere på.

Den første udgave af det nye magasin blev udgivet sammen med Herning Folkeblad d. 20. februar i år, i et samlet oplag på 102.000 eksemplarer. Næste udgave forventes til Maj.

Læs Det sker Herning og andre e-magasiner fra Herning Folkeblad